TOOTH ROOT CANAL TREATMENT IN TURKEY

Kök kanalı nedir?

Dişlerinizin, onları çene kemiğinize tutturan “kökleri” vardır. Dişlerinizin her birinin içinde pulpa adı verilen bir kan damarı ve sinir karışımı vardır. Pulpa, pulpa odası adı verilen bir boşlukta bulunur ve bu, dişin köklerine kadar uzanır. Kök içindeki pulpa odasına kök kanalı denir.

Dişin sert dokusunun içinde kök ucundan giren kan damarları ve sinirler (pulpa) ile dişe hayat veren küçük bir hazne vardır. Dişlerin büyümesini ve korunmasını sağlayan bu yapı, çürük oluştuğunda alarm görevi görür. Erken tedavi edilmeyen diş çürüğü pulpaya ilerler ve şiddetli ağrıya neden olarak iltihapta değişikliklere neden olur. Bir sonraki aşamada, asit salgılayan bakteriler posayı öldürür. Böylelikle toksinler (zehirler) kök ucundan sızarak çene kemiğine yayılır. Çene kemiğinin iltihaplanması, diş kaybına ve çevre dokularda hasara neden olur. Bunu önlemek için dişi ve çevre dokuları korumak için hastalıklı pulpa dokusu alınarak diş kurtarılabilir. Pulpa dokusu anestezi altında temizlendikten sonra kanallar genişler ve dezenfekte edilir. Tüm bu işlemlerden sonra posa odası kök ucuna kadar özel maddelerle doldurulur. Sanılanın aksine bu işlemler ağrısızdır ve tedavi edilen diş uzun yıllar ağızda kalır.

Kanal tedavisine neden ihtiyacım olabilir?

Dişiniz hasar gördüğünde içine bakteri girebilir. Tahriş, rahatsızlık ve şişlik bundan kaynaklanır. Bu, dişin içindeki pulpa enfeksiyon kaparsa, kök kanalının içindeki pulpa yoluyla yayılabilir. Enfekte olan pulpanın çıkarılması ve enfeksiyonun tedavi edilmesi yoluyla kanal tedavisinin amacı dişinizin çıkarılmasını önlemektir.

Aşağıdakiler dahil bir dizi nedenden dolayı kanal tedavisine ihtiyacınız olabilir:

• Şiddetli diş çürüğü
  • Diş üzerinde tekrarlanan diş tedavisi
  • Çatlak bir diş, Kırık bir kaplama
  • Çatlak veya gevşek dolgular
  • Diş eti hastalığı
  • Ağzınıza darbe gibi bir yaralanma

Kanal tedavisine hazırlık

Diş hekiminiz tarafından kontrol edilecek ve sahip olduğunuz herhangi bir rahatsızlık dahil belirtileriniz sorulacaktır. Ayrıca, tıbbi geçmişiniz ve dişleriniz için almış olduğunuz herhangi bir önceki bakım hakkında size sorulacaktır. Diş hekiminiz dişinizin röntgenini çekecektir. Bu, hangi dişin ağrınıza ve ihtiyaçlarınıza bakmaya neden olduğunu ve herhangi bir enfeksiyonun ne kadar yayıldığını göstermenize yardımcı olacaktır. Bazı kanal tedavileri tek bir randevuda tamamlanabilse de çoğu diş hekiminizle iki veya daha fazla seansta yapılır. Kanal tedavisi genellikle lokal anestezi altında yapılır. Bu, dişinizin ve çenenizin bulunduğu bölgeden gelen ağrıyı tamamen engeller ve operasyon sırasında uyanık kalırsınız.

Kanal tedavisinden sonra ne beklemeli?

Lokal anestezinin ardından hissin çenenize ve yüzünüze dönmesi birkaç saat sürebilir. Bölgeyi bir yere çarpmamaya ekstra özen gösterin. Anestezinin etkisi geçtikten sonra ve sonraki birkaç gün herhangi bir rahatsızlığın üstesinden gelmek için ağrı kesiciye ihtiyacınız olabilir. Reçetesiz satılan parasetamol gibi ağrı kesiciler alabilirsiniz.

tedavi detayları

• Operasyon Süresi