Dental Implants

Dental İmplant İşlemi Nedir?

İmplant, titanyumdan ve bir dişin kökünü çene kemiği ile birleştiren ve taklit eden diğer bileşenlerden yapılmıştır. Bu yapay kök, diş hekiminin yeni dişlerinizi korumasına yardımcı olur, böylece sağlıklı kalır ve çevreleyen dişlerinizle karışır. Eksik dişler çene kemiğinizin ekstra baskı altına girmesine neden olabilir. Yüksek kaliteli dental implantlarımız, normal dişlerinizin yaptığı gibi koruma sağlayarak çene kemiğinizin yaralanma olasılığını azaltır. Başka bir deyişle, gülüşünüzü ve özgüveninizi değiştirmenin bir yoludur.

Dental implantlar neden gereklidir?

Dişleri çıkardıysanız ve takma diş, köprü veya kron alamıyorsanız, implantlar gerekli olabilir. Eksik dişleriniz olduğunda yerine koymak önemlidir çünkü zamanla çok daha büyük problemler yaratacaktır.Ayrıca, görsel açıdan olduğu kadar ağzınızın genel işlevini de etkilerler.

Dental Implants

İmplant işlemi ne kadar zaman gerektirir?

Türkiye’de genellikle 3 ay ile 1 yıl arası sürmektedir. Ancak diğer seçeneğin Aynı Gün İmplant olduğunu bilmelisiniz.Genellikle ilk aşama için 8 ila 10 gün ve ikinci aşama için 7 gün sürer.

İmplant işlemi ağrılı mı?

İnsanlar genellikle implantların süreci hakkında yanlış anlar yaşarlar. Öncelikle ağzınızı uyuşturmak ve hiçbir şey hissetmemek için lokal anestezi altında olacaksınız. Ancak işlemden sonra biraz rahatsızlık hissedebilirsiniz. İkinci olarak, diş hekimlerimiz çok temiz bir ortamda çalışır, bu yüzden bu çok az enfeksiyon şansı verir.İnsanlar ayrıca implant işleminin diş çekmekten daha az acı verici olduğunu söylüyor. Öyleyse bu tedaviyi almaktan çekinmeyin!

Dental implantın alternatifi var mı?

Dişlerinizin ve çene kemiğinizin durumuna göre diş hekimlerimiz; köprüler, kronlar, protezler ve kanal tedavisi hakkında bilgi verecektir.

Dental implantların avantajları nelerdir?

Gelişmiş Görünüm: Kemikle kaynaştıkları için diş implantları kalıcıdır. Ayrıca, kendi dişleriniz gibi görünürler, böylece kendi dişleriniz gibi hissedeceklerdir.

Geliştirilmiş konuşma: Dişleriniz sözlerinizi mırıldanmanıza neden olabilir. Diş implantları ağzınızdaki bu kaymayı ortadan kaldırır.

Daha kolay yemek yeme: Yiyecekleri çiğnerken hassasiyet veya ağrı hissedebilirsiniz. İmplantlar, en sevdiğiniz yiyecekleri yemenizi kolaylaştırır.

Geliştirilmiş benlik saygısı: İmplantlar kesinlikle özgüveninizi verecek ve gülümseyecek!

Dayanıklılık: İmplantlar uzun yıllar dayanacaktır. Dişlerinize iyi bakarsanız ömür boyu sürecek.

İmplant Uygulaması Hangi Durumlarda Risklidir?

Bazı durumlarda implant uygulamasının riskli olduğu bilinmelidir. Bu durumlar;

• Diyabet ve kronik kardiyovasküler durumlar
  • Kemik gelişimi tam olmayan gençler
  • Gebelik
  • Yüksek sigara içen insanlar
  • Alkol ve uyuşturucu bağımlıları
  • Baş boyun bölgesinde yüksek doz radyoterapi alanlar
  • Yüksek tansiyon ve bağ dokusu sorunları
  • Hemofili ve bağışıklık sistemi sorunları gibi durumlarda implant tedavisi riskli bir müdahale olacaktır.

Her Diş Boşluğunda İmplant Gerekli mi?

İmplantlar yeterli kemik kalınlığı ve uzunluğu ile tüm ağız boşluklarına uygulanabilir. Ancak her dişsiz bölge yeterli ve implant yerleştirmeye uygun olmayabilir. Vidalı dişlerin sağlıklı bir şekilde yerleştirilebilmesi için implantın kapladığı hacmi içerecek ve vidalı dişi çevreleyecek kalın ve uzun bir kemik bölgesine sahip olmak gerekir.

Özellikle tek diş eksikliklerinde yıllar geçtikçe komşu dişler boş alana doğru hareket edebilir ve bu alanda implantasyona izin verecek seviyede boşluk kalmayabilir. Bu tür durumlarda dişler ortodontik tedavi ile eski yerlerine dönülmez ise implant yapılması mümkün olmamakta, komşu dişleri aşındırarak protez yapımı tek alternatiftir. Tek diş boşluğu olan bölgede implant tedavisi yaptırmak isteyen hastalar, uzun süre beklemeden implant tedavisine başlamak bu riski ortadan kaldıracaktır.

Yan yana iki veya üç dişin eksik olduğu, ancak bu diş boşluğunun bir kısmını komşu dişlerin kapladığı durumlarda, bölgeye bir veya iki implant yerleştirilebilir ve diğer kısımları da kapatacak şekilde protez yapılabilir. Ancak bu durumda hem implant planlaması hem de protez planlaması estetik açıdan son derece önemlidir. Aksi takdirde estetik beklentileri karşılamak son derece zor olacaktır.

Eksik olan her diş için implant gerekmez, birden fazla diş kaybı olan çene bölgelerinde vidalı bir diş arası köprü yapılması mümkündür. Örneğin alt çenesinde tüm dişlerini kaybetmiş bir kişinin alt çene kemiği durumu, 5 veya 6 implant uygulamasına rağmen istenilen uzunluk ve çapta vida dişleri yerleştirmeye uygun ise 14 sabit köprü protezi yapılabilir. Yani 5 implant biyomekanik açıdan 14 diş taşıyabilir.

Diş implantları ne kadar sürer?

İmplantın ömrü de hastanın başka hastalıklara maruz kalıp kalmadığına, diş ve diş etlerine verilen bakıma ve diş sağlığı için diş hekiminin uyguladığı kontrolün sıklığına göre değişmektedir. Tüm koşulları eksiksiz yerine getirirseniz ve herhangi bir hastalığa maruz kalmadıysanız, implant tedavinizi ömür boyu kullanabileceğiniz başarılı bir sonuca ulaşabilirsiniz. Bununla birlikte, diğer faktörlere bağlı olarak, implant tedavisinin ortalama ömrü yaklaşık yirmi ila otuz yıldır. Ancak bir implant naklinin başarılı olması ve en uzun ömürlü olması için başta ağız ve diş hijyeni olmak üzere diğer tüm faktörler bir yana yeterince, hatta belki daha fazla dikkat edilmelidir. Ağız hijyenine ne kadar dikkat edilirse, o kadar uzun süreli implant tedavisi kullanacaksınız.

İmplantların herhangi bir dezavantajı var mı?

En ucuz fiyatlarla kaliteli hizmet sunma şeklimizde dezavantajları avantaja çeviriyoruz. Profesyonel diş hekimlerimizden en iyi tedaviyi ve ilgiyi alacağınızı garanti ediyoruz. Ayrıca implant tedavisi gördüğünüzde kesinlikle paradan tasarruf edeceksiniz. Söyleyebileceğimiz tek dezavantaj, tam iyileşme için birkaç ay sürmesi ancak sonucun beklemeye değer olmasıdır.