BAD BREATH TREATMENT

Ağız kokusu hakkında bilmeniz gereken her şey

Ağız kokusu, insanların tahmini yüzde 25’ini etkiler. Ağız kokusunun çeşitli olası nedenleri vardır, ancak büyük çoğunluğundan ağız hijyeni sorumludur. Ağız kokusu veya fetor oris olarak da bilinir. Ağız kokusu ciddi endişe, utanç ve kaygıya neden olabilir, ancak tedavisi nispeten kolaydır.

Ağız Kokusu Hakkında Kısa Bilgiler

Ağız kokusunun dünya genelinde 4 kişiden 1’ini etkilediği tahmin edilmektedir.

Kötü ağız hijyeni, halitozisin en yaygın nedenidir.

Yiyecek parçacıkları ağızda bırakılırsa bakteriler tarafından parçalanarak kükürt bileşikleri oluşur.

Ağız kokusu için günlük fırçalama, diş ipi ve sıvı alımı en iyi çarelerdir.

Ağız kokusu nedir?

Ağız kokusu, ciddi psikolojik sıkıntılara neden olabilen yaygın bir sorundur. Bir dizi potansiyel neden ve tedavi mevcuttur.

Herkes ağız kokusundan muzdarip olabilir. Her 4 kişiden 1’inin düzenli olarak ağız kokusu aldığı tahmin edilmektedir.

Ağız kokusu, diş çürümesi ve diş eti hastalığından sonra insanların diş bakımı istemelerinin en yaygın üçüncü nedenidir.

Dikkat edilen diş hijyeni ve sigarayı bırakmak gibi basit ev ilaçları ve yaşam tarzı değişiklikleri genellikle sorunu ortadan kaldırabilir. Ancak ağız kokusu devam ederse, altta yatan nedenleri kontrol etmek için bir doktora gitmeniz önerilir.

Tedavi

Ağız kokusu tedavisi için öncelikle bir diş hekimine başvurmalısınız. Diş hekimi hem ağızdan hem de burundan verilen nefesi koklayarak kokuyu bir ölçekte derecelendirebilir. Dilin arka kısmı ağız kokusunun en yaygın kaynağı olduğu için diş hekimi bir aletle onu sıyırıp kokusunu değerlendirebilir. Ağız kokusu bir çürükten kaynaklanıyorsa, diş hekiminiz bunun nasıl tedavi edileceğini sizinle tartışacaktır.

Ağız gargaraları ve diş macunu: Dişlerde bakteri birikimi (plak) nedeniyle ağız kokusu oluşursa, diş hekimi bakterileri öldüren bir gargara önerebilir. Antibakteriyel içeren bir diş macunu da önerilebilir.

Diş hastalıklarının tedavisi: Hastanın dişeti hastalığı olduğu tespit edilirse, bir periodontiste sevk edilebilir. Diş eti hastalığı dişeti çekilmesine neden olur. Bu, bu boşluklarda kötü koku oluşturan bakterilerin önünü açar. Bakteriler sadece bir diş hekimi tarafından çıkarılabilir.

Diş hekimi dişleri ve diş etlerini sağlıklı bulursa kokunun kaynağının tedavisi için hastayı farklı bir uzmana yönlendirebilir. Enfeksiyonların tedavisinde antibiyotikler kullanılır ve reflü tedavisi diyet ve mide asidinin etkilerini azaltan ilaçlarla yapılır.

tedavi detayları

• Operasyon Süresi