CLICKING JAW HOW DO YOU STOP YOUR JAW FROM CLICKING?

Tıklama Çene Bozukluğu

(TMJD) Temporomandibular bozukluk Tıklayan Çenelere neden olur ve genellikle ağrılıdır. Temporomandibular eklemler yemek yeme, konuşma ve esneme gibi çene fonksiyonlarımızdan sorumludur. Kafatamızı ve çene kemiğimizi birbirine bağlarlar. Bu eklemler tam anlamıyla çalışmadığında Tıklayan Çene ortaya çıkar.

Çene Tıklamasının Nedenleri

(TMJD) Temporomandibular bozuklukla sıklıkla yanaklarını, dudaklarını, tırnaklarını ısıran, çenesini sıkan, uykusunda dişlerini gıcırdatan ve sakız yüzünü çiğneyen kişiler. Çünkü temporomandibular eklemlerde aşınma ve yıpranma meydana gelir. Çeneniz ağrımıyorsa endişelenmenize gerek yok. Öte yandan çene ağrısı çeken kişilerin hemen bir doktora başvurması gerekir çünkü bu durum yalnızca doktorların tedavi edebileceği TMB'nin bir belirtisi olabilir.

CLICKING JAW HOW DO YOU STOP YOUR JAW FROM CLICKING? Picture
Çene tıklaması

Tıklayan Çene ile sonuçlanan TMD nedenleri

Osteoartrit ve Romatoid Artrit. Eklemlerde ve diğer bölgelerde sertlik ve ağrı osteoartritin belirtileri iken, anemi, iştahsızlık ve yorgunluk hissi romatoid artritin belirtileridir. Uyku Apnesi Çene Tıklamalarına da Sebep Olabilir. Gün içinde uykululuk, horlama, baş ağrıları, bacaklarda şişme, Yutma güçlüğü ve depresyon uyku apnesinin belirtileridir. Çıkık ve kırık bir çene sürekli ağrıya neden olur. Düşmeler, iş kazaları, araba kazaları ve yüze yapılan fiziksel saldırılar nedeniyle kişiler çenelerini kırabilir veya yerinden çıkarabilir.

• Çenenizin çıkık veya kırık olup olmadığını anlamak için morluk, şişlik, uyuşukluk ve kanama olup olmadığını kontrol edebilirsiniz.

(MPS) Miyofasiyal ağrı sendromu da Tıklayan Çeneye neden olur. MPS'li kişiler bir haftadan uzun süre boyunca sürekli ağrı çekerler. Enfeksiyonlar. Boyunda ve yüzde şişlik, ağızda kötü tat, ağız kuruluğu ve yüzde ağrı enfeksiyonun belirtileridir. Bu enfeksiyon bezlerinizde olabilir. Ancak endişelenmenize gerek yok çünkü doktorlar bu enfeksiyonları kolaylıkla tedavi ederler. Diş kapanış bozuklukları. Dilini ve yanaklarını sık sık ısıran, konuşmakta zorluk çeken, yemek yerken sorun yaşayan, ağzından nefes alan ve asimetrik yüz şekline sahip kişilerde Çene Tıklamasına neden olan diş kapanış bozukluğu vardır. Türkiye'deki ortodontistler dişlerdeki maloklüzyonları diş telleriyle tedavi edebiliyor. Son olarak bir tümör Tıklayan Çene'ye yol açabiliyor. Tümörler ağızdaki her yumuşak bölgede oluşabilir. Ayrıca kansere neden olabileceği için tehlikeli de olabilirler. Diş kaybı, kulak ağrısı, kilo kaybı, ağız ve dudak ağrısı, protez kullanmakta zorluk yaşama. 2 haftadır geçmeyen çene ağrısı ile birlikte Clicking Jaws şikayetiniz varsa hemen bir doktora başvurmalısınız. Öte yandan tatilinizi yaparken Türkiye'de danışmanlık almak ve tedavinizi yaptırmak için bizimle iletişime geçebilirsiniz.